fredag 8. mai 2009

I fulgekassa

Ved middagsbordet hadde jeg underholdning i dag. Fuglemamma var noen ganger ute for å få seg en matbit av fuglapappa, og for å strekke litt på vingene sine.
Jeg tar bilder ut av vinduet så neste år må jeg huske å ta vårpussen litt tidligere ;o) Her overbringes godbiter i form av makk:

Og så plopp inni kassa for å ruge videre :o)
Blåmeisen kan legge fra 7 til 14 egg så her blir det travelt snart. De ruger i 13 til 15 dager så jeg regner med den første ungen vil komme i løpet av et par dager nå.

Livet i fuglekassa er en fin nettside for deg som liker å følge med i fuglekassa til et blåmeispar!

3 kommentarer:

Hulda sa...

Hei! Så nydelig bilde du har tatt av blåmeisparet, virkelig søtt. :) Så koselig at de har reir hos dere.

Simone's Mor sa...

Hej Unni
Hvor skønt at du lige fandt mig.. du laver jo trolde præcis som jeg laver nisser, har du set dem?.. hvor er de fine.
Jeg er ked af at sige det.. men vores kat Busan har lige snuppet sådan en blåmejse i dag.. :-(
øv.. men det er hvad der sker når vi har 5 katte i hus. Det værste han har slæbt med ind var en Skade..
Uf..
Tak for din kommentar på min blog.. ha en dejlig dag..
/Christina

Lappverk sa...

Tenker det er fult liv i kassa i dag. Har ein ventil uten flugenetting, å der er ett lite kor, men ser dei ikkje.